کمک رسان

بانک جامع مطالب ، راهکارها و مسائل آموزشی در تمام زمینه ها

کمک رسان

بانک جامع مطالب ، راهکارها و مسائل آموزشی در تمام زمینه ها

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

همانطور که می‌دانید آگاهی و کسب اطلاعات لازم در زمینه‌های مختلف مصاحبه و نحوه مقابله با پرسش‌های مصاحبه‌کننده می‌تواند مرحله به مرحله کارجویان را به اهداف‌شان برساند. سبک‌ها متفاوتند و مصاحبه‌کنندگان گاهی سلیقه‌ای پرسش‌ها را عنوان می‌کنند. تنها راه موفقیت مطالعه همه جانبه، حفظ آرامش و تامل در پاسخگویی است. برخی از راهکارهای موفقیت را در این مرحله بررسی می‌کنیم.

 در مورد مهارت‌هایتان با علاقه صحبت کنید. احتیاجی به توضیحات اضافه نیسـت. مصاحبه‌کننده به راحتی و در نگاه اول به ماهیت وجود شما و توانایی‌هایتان پی خواهد برد.
 از اینکه شخصیت‌تان کاملا آشـکارشود، نگران نشـــوید. به نشانه بی‌میلی وقفه‌های کوتاه و مکث نکنید. شما برای هر پاسخ نیاز به چند ثانیه زمان دارید. آمادگی ارائه مهارت‌ها‌یتان را داشته باشید تا وقتی آن‌ها شرح حالی از شغلتان را خواستند، ارائه دهید.
 برخوردهای اول بسیار تاثیرگذارند. در جلسه مصاحبه کاملا منظم و در زمان مقرر ظاهر شوید.

 اعتماد به نفس داشته باشید

 مصاحبه کننده تمایل به شنیدن بهانه‌هـا یا احساســـات بد در مورد یک تجربه منفی را ندارد. اگر آن‌ها در مــورد رتبه یا نمره پایین، تغییر ناگهانی شغل یا نقص سوابقَ‌تان جویا شدند، حالت دفاعی به خود نگیرید. در عوض توجه‌تان را به حقایق، واقعیات و آنچه شما از تجربه‌تان یاد گرفتید، متمرکز کنید. همیشه به نیمه پرلیوان بنگرید و افکارمنفی را از خود دور کنید. افکار منفی نه تنها تمرکز و اعتماد به نفس شما را از بین می‌برند، باعث شکست و به دنبال آن احساس دلزدگی از محیط کار نیز می‌شوند.
در روانشناسی اصلی وجود دارد که نشان دهنده مفهوم برتر تاثیرمنفی برروحیه مثبت است. درواقع ما به اتفاقات منفی بیش از وقایع مثبت می‌اندیشیم. این رویداد کاملا غریزی است و بازتابی منفی در تمام وجود افراد ایجاد می‌کند .

 آمادگی

پیش ازآغاز یک مصاحبه باید همه جوانب را درنظربگیرید. پرسش‌های مصاحبه‌‌کننده اغلب با ذکر مشاغل قبلی و میزان مهارت شروع می‌شود. بنابراین شما نیز باید ازقبل پاسخ‌هایی آماده داشته باشید و با اطمینان و اعتماد به نفس کامل پرسش‌ها را پاسخ دهید . می‌توانید بگویید برای توسعه و یا پیشنهاد طرح‌های جدید شرکت شما را برای همکاری انتخاب نمودم . بدین ترتیب انگیزه و میزان شایستگی‌هـایتان درهــمــین ارتبـــاط اول کـــه نخستین گام برای موفقیت است، آشکار خواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی